اخبار > تعامل و همکاری هرچه بیشتر بانک و شرکت منجر به کاهش مطالبات استان خواهد شد



مدیریت شعب بانک ملت استان کردستان:

تعامل و همکاری هرچه بیشتر بانک و شرکت منجر به کاهش مطالبات استان خواهد شد

تعامل و همکاری هرچه بیشتر بانک و شرکت منجر به کاهش مطالبات استان خواهد شد

عمیدی رییس دفتر استان کردستان در دیدار با زمانی مدیریت شعب بانک ملت استان که بیست‌وششم اردیبهشت‌ماه برگزار شد، گزارشی از عملکرد و نحوه پیگیری‌های انجام شده درخصوص پرونده‌های در اختیار شرکت ارائه کرد.

براساس این گزارش؛ عمیدی با اشاره به آخرین وضعیت دفتر استان کردستان در سال‌های 1399 و 1400 خواستار اجازه پیگیری کلیه پرونده‌های معوق و مشکوک‌الوصول شد.

وی درخصوص پذیرش پرونده‌های سررسید گذشته با کسب مجوز از مراجع ذیربط اعلام آمادگی کرد و همچنین در رابطه با اقدامات اجرایی پروندهای مشکوک‌الوصول دارای وثایق رهنی و پرونده‌های در اختیار وکیل که در بعضی از شهرستان‌ها پس از صدور حکم توسط وکلای بانک رها شده، نکاتی را مطرح و خواستار ارجاع این پرونده‌ها به شرکت شد که مورد استقبال مدیریت شعب استان قرار گرفت.

رییس دفتر استان کردستان با اشاره به سخنان مدیرعامل شرکت طرح واندیشه درخصوص اینکه اداره حقوقی مدیریت ناظر بر عملکرد این شرکت است، گفت: فعالیت شرکت در گرو تعامل و همکاری هرچه بیشتر طرفین است.

عمیدی از آقای زمانی مدیریت شعب استان و همکاران ایشان که از زمان حضور در مدیریت شعب شاهد کاهش مطالبات و تعاملات گسترده در راستای برنامه عملیاتی بانک و شرکت بوده‌ایم؛ قدردانی کرد.

برپایه همین گزارش؛ زمانی مدیریت شعب استان ضمن قدردانی از کارشناسان شرکت گفت: در سال 1400 استان کردستان موفق به کسب رتبه یک کاهش مطالبات در سطح کشور شد که حاصل همکاری و تعامل بین بانک و شرکت بود. انتظار داریم با بهبود هرچه بیشتر تعاملات نسبت به پیگیری همه‌جانبه جهت کاهش مطالبات در سال جاری اقدام شود و این رتبه همچنان حفظ گردد.

وی ادامه داد: 90% مطالبات به دلیل وضعیت اقتصادی، خشکسالی و کرونا در استان ایجاد شده است، از اینرو در مذاکرات انجام شده با ضامنین که مشتریان ارزنده بانک بشمار می‌روند، با کمال احترام برخورد کنید که هم از بانک ملت جدا نشده و هم منجر به مصالحه و پرداخت بدهی شود.

زمانی تاکید کرد: جای هیچگونه مماشاتی با مشتریانی که توان پرداخت بدهی را دارند ولی از این امر سرباز می‌زنند وجود ندارد.

وی همچنین برای کارآیی هرچه بهتر امور به نکات مهمی اشاره کرد که عبارتند از:

1- وضعیت مطالبات خرد باید تا پایان مقطع خرداد بهبود یابد و هر ماه نیز جلسه‌ای جهت بررسی عملکرد برگزار شود.

2- اطلاعاتی که شرکت به آن نیاز دارد در اختیار شرکت قرار گیرد.

3- اخطاریه دفترخانه (اظهارنامه) در پیگیری و وصول مطالبات بسیار کارآمد است، در صورت امکان راهکارهای ارسال بررسی و اجرا شود.

4- اعلام پیگیری پرونده‌های مشکوک الوصول در اختیار وکیل به شرکت که در بعضی از شهرستان‌ها پس از صدور حکم توسط وکلای بانک رها شده است.

5- ارجاع کلیه پرونده‌های رهنی و دعاوی به شرکت طرح و اندیشه

همچنین بختیارپناه معاون اعتباری نیز ضمن تشکر از تلاش‌های همکاران شرکت گفت: باتوجه به اینکه بیش از 85% پرونده‌های استان زیر 100 میلیون ریال است، پیگیری مطالبات خرد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

تاریخ درج خبر:شنبه ٣١ ارديبهشت ١٤٠١ زمان درج خبر:١٠:٤٥ شماره خبر:٦٧٦١ تعداد نمایش خبر:895

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: