اخبار > تلاش‌های طرح و اندیشه نسبت به گذشته بسیار مشهودتر است



رئیس حوزه منطقه 3 بانک ملت:

تلاش‌های طرح و اندیشه نسبت به گذشته بسیار مشهودتر است

محبوبی رئیس حوزه منطقه 3 بانک ملت در گفتگو با روابط عمومی شرکت طرح واندیشه تلاش های این شرکت را در راستای مأموریت‌های سازمانی خود در مقایسه با گذشته بسیار کارآمد تر و مشهودتر خواند.
به گزارش روابط عمومی طرح و اندیشه محبوبی که از جمله جوان ترین رؤسای حوزه در بانک ملت است با اشاره به سابقه حضور خود در سمت‌های قبلی،توجه ویژه به مطالبات را در هر مقطع ضروری دانست و گفت:به دلیل اهمیتی که در همه ادوار مدیریتی خود در شعب مختلف و پس از آن در سمت رئیس حوزه برای مطالبات قائل بودم به گواه آمار کارنامه موفقی در این زمینه دارم.
رئیس حوزه منطقه 3 در بخش دیگری از گفتگوی خود با روابط عمومی طرح و اندیشه که روز چهارشنبه 22 آذرماه با محوریت طرح شفق انجام شد و اسماعیل ماه پیشانیان و سیده فاطمه روحانی نمایندگان مدیرعامل در حوزه بازدید از شعب نیز در این گفتگو حاضر بودند افزایش 300 درصدی مصارف شعبه چهاردانگه و از طرفی کاهش 60 درصدی مطالبات این شعبه و همچنین کاهش 25 درصدی مطالبات شعبه دانشگاه شریف را در زمان مدیریت خود در این شعب را نتیجه اهمیت دادن وی به موضوع وصول مطالبات عنوان کرد.
وی در ادامه افزود:به دلیل اشراف بر برنامه های عملیاتی بانک و از آنجاییکه همواره جایگاهی ویژه ای برای وصول مطالبات در برنامه های عملیاتی در نظر گرفته شده است ، لذا بخش اعظمی از تلاش خود را در این حوزه معطوف کردم و با شناسایی نقاط ضعف و قوت مشتری ها و مدیونین شخصاً وارد میدان عملیاتی شدم و خوشبختانه با پیگیری های زیاد توانستم نتایج قابل توجهی را کسب کنم از جمله این که در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های انجام شده مطالبات کل شعب حوزه منفی است.
بنابر این گزارش محبوبی برگزاری جلسات متعدد با مشتریان و مدیونین پرونده‌های مطالباتی شعب حوزه منطقه 3 را یکی از برنامه‌های جدی خود اعلام کرد و افزود: در اکثر جلسات با مدیونین حضور دارم و در کنار رئیس شعبه و با استفاده از مجموع اطلاعات شخصی و همچنین اطلاعات رئیس شعبه به نتایج مورد دست می یابیم.
رئیس حوزه منطقه 3 بانک ملت با اشاره به حجم بالای مطالبات زیر یک میلیارد ریال شعب این حوزه،وصول اینگونه پرونده‌ها را دشوار خواند اما با این وجود از منفی بودن 17 درصدی شعب حوزه مذکور ابراز رضایت کرد.
محبوبی همچنین توجه ویژه حوزه تحت مدیریت خود را نسبت به پیشگیری از ایجاد مطالبات جدید متذکر شد و رصد روزانه آمار پرونده‌های سررسید گذشته را از اولویت های خود دانست و گفت: با رصد این آمارها تلاش می کنیم از ورود مجدد پرونده‌های سر رسید گذشته تقسیط شده به سرفصل مطالبات جلوگیری کنیم.
وی توجه شعب به رعایت بهداشت اعتباری و اعتبار سنجی افراد وام گیرنده هنگام ارائه تسهیلات به آنها را از یک سو و رصد و پیگیری مطالبات از سوی دیگر را در کاهش مطالبات موثر برشمرد و تاکید کرد:حاصل تلاش شعب حوزه تحت مدیریت وی به دلیل اختصاص بیشترین زمان صرف شده در حوزه وصول معوقات،دریافت رتبه اول در تحقق اهداف برنامه عملیاتی است.
محبوبی در ادامه این گفتگو با اشاره به طرح شفق در راستای تحقق اهداف بانک و شرکت،وجود این گونه طرح‌های انگیزشی را در وهله اول برای ایجاد انگیزه و بالابردن حساسیت پرسنل نسبت به برخی اهداف خاص مثبت ارزیابی کرد.
وی همچنین توجه به نقطه نظرات کارشناسان وصول در طراحی این گونه طرح‌ها را مهم برشمرد و افزود: برخی افراد منافع مادی برای آنها در اولویت است و برخی صرفاً به ارتقا جایگاه و دیده شدن اهمیت می دهند لذا ضرورت دارد در این گونه طرح‌ها ابعاد مادی و معنوی،هر دو با هم مورد توجه قرار گیرد.
محبوبی فرایند رسیدن به نتیجه و تلاش‌‌های افراد را حتی در صورت عدم تحقق نتیجه مورد نظر قابل تقدیر و توجه دانست و عدم تمرکز بر نتیجه گرایی را در این گونه طرح ها عامل موفقیت بیشتر آن‌ها عنوان کرد.
رئیس حوزه منطقه سه با اشاره به سابقه تعامل ضعیف خود در گذشته با طرح و اندیشه، دلیل آن را عملکرد ناموفق و ناکارآمدی کارشناسان عنوان کرد و افزود: اما در حال حاضر با توجه به تغییر رویکرد شرکت نسبت به گذشته و پیوستن برخی از همکاران بانکی به تیم مدیریتی این شرکت،تعامل بسیار مثبتی ایجاد شده و تلاش کارشناسان نیز ملموس‌تر از قبل است.
وی در همین راستا به منظور اطلاع شعب از عملکرد شرکت طرح واندیشه،بر ارائه گزارش عملکرد کارشناسان به رؤسای شعب تاکید کرد و این اقدام را در راستای ایجاد و تقویت تعاملات ضروری دانست.
به گزارش روابط عمومی طرح واندیشه محبوبی استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسان وصول و ابزارهای جدید در این حوزه را در تسریع روند پیگیری پرونده‌ها حائز اهمیت برشمرد و بر پیگیری مستمر و بدون وقفه کارشناسان روی پرونده‌های مطالباتی تاکید کرد.
رئیس حوزه منطقه سه پرونده های مشکوک الوصول را از جمله مهم ترین شاخص در برنامه عملیاتی بانک دانست و بر محور قرار دادن این شاخص در طرح‌های آتی شرکت طرح و اندیشه تاکید کرد زیرا نتایج آن شعب و بانک را تا حد زیادی متاثر خواهد کرد.
وی همچنین به برخی تصورات نادرست در ارتباط با پرونده‌های مشکوک الوصول اشاره کرد و افزود: برخلاف تصورات موجود که وصول پرونده‌های مشکوک را بسیار سخت و دشوار می دانند،این ذهنیت را به دلیل قدمت اینگونه پرونده‌ها دانست که مانع پیگیری کارشناسان شده است در صورتی که بسیاری از این دست پرونده ها به مراتب آسانتر از سایر پرونده ها به نتیجه می رسند.
محبوبی در پایان با اشاره به تعامل مثبت حوزه تحت مسئولیت خود با شرکت طرح واندیشه، پیشنهاد کرد این شرکت با دعوت از رؤسای حوزه‌ها،دوایر اعتبارات و شعب نسب به برگزاری جلسات مشترک با آنها اقدام نماید زیرا در این نشست‌ها علاوه بر آگاهی بیشتر روسای حوزه‌ها و سایر دعوت شدگان از توانمندی‌های شرکت و همچنین تلاش‌های کارشناسان وصول،متعاقباً خصوصیات اخلاقی مدیونین نیز توسط مسئولان حوزه‌ها و شعب در اختیار شرکت طرح واندیشه قرار خواهد گرفت.
وی همچنین افزود:برای تقویت تعامل فی مابین، شعبی که بیشترین همکاری را با شرکت طرح واندیشه داشتند در انتهای هر طرح انگیزشی مورد تقدیر قرار گیرند.


تاریخ درج خبر:سه شنبه ٢٨ آذر ١٣٩٦ زمان درج خبر:٠٨:٢٠ شماره خبر:١٨٤٩ تعداد نمایش خبر:1364

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: