اخبار > طرح و اندیشه نیاز انکار ناپذیر بانک ملت در حوزه وصول مطالبات



رئیس شعبه مهدیه تهران تاکیدکرد:

طرح و اندیشه نیاز انکار ناپذیر بانک ملت در حوزه وصول مطالبات

سید غلامرضا سجادی رئیس بانک ملت شعبه مهدیه تهران شرکت طرح واندیشه را برای بانک ملت در حوزه وصول مطالبات یک ضرورت انکار ناپذیر ارزیابی کرد.
بنابر این گزارش سجادی که با محوریت طرح شفق با روابط عمومی شرکت گفتگو می کرد موفقیت ملموس یک سال اخیر شرکت طرح واندیشه را به حضور تیم مدیریتی جدید از بدنه بانک ملت در این شرکت مرتبط دانست که باعث تسریع در عملکرد شرکت نسبت به گذشته شده است.
وی همچنین افزود: در حال حاضر با توجه به تغییرات اساسی در رویکرد شرکت، اقدامات و فعالیت های مجموعه هدفمند شده و موانع همکاری شعب با این شرکت به دلیل برنامه محور بودن فعالیت‌ها و بهرمندی بهتر از تخصص کارشناسان وصول تا حد زیادی مرتفع شده است.
بنابر این گزارش سجادی در این گفتگوی اختصاصی که چهارشنبه 22 آذرماه با حضور اسماعیل ماه پیشانیان و فاطمه روحانی نمایندگان مدیر عامل در بازدیداز شعب بانک انجام شد، گفت: از آنجاییکه شعب برای وصول مطالبات معوق خود در استفاده از برخی ابزارها محدودیت دارند لذا طرح و اندیشه می‌تواند با حدود اختیارات بیشتر و دسترسی داشتن به ابزار های کارآمدتر در مذاکره با مدیونین وارد شده و به نتایج مورد نظر شعبه دست یابد.
سجادی کمک های طرح و اندیشه را برای وصول پرونده‌های مطالباتی شعبه تحت مسئولیت خود قابل توجه برشمرد و با اشاره به وجود موانع مختلف در حوزه وصول مطالبات شعب مانند نبود اطلاعات کافی و مفید برای دسترسی به مشتری که بعضاً شرکت را نیز محدود می کند،افزود: اینگونه نواقص علاوه بر اینکه مانع هر گونه پیگیری از سوی بانک می‌شود موجب می‌گردد مدیونین هم تلاشی برای تسویه بدهی خود انجام ندهند.
سجادی در همین راستا پیشنهاد کرد:با تدبیر بانک مرکزی بستری فراهم شود تا چنانچه شخص مدیون در هر بانکی به نام خود یا همسر یا فرزند حساب داشته باشد امکان برداشت از این حساب ها برای وصول بدهی ممکن شود تا از این طریق بانک‌ها بتوانند بدهی خود را با برداشت از آن حساب‌ها وصول کنند.
رئیس بانک ملت شعبه مهدیه تهران جنس مطالبات این شعبه را به دلیل مسکونی بودن منطقه از نوع مطالبات خرد دانست و علیرغم ارزیابی خوب عملکرد طرح و اندیشه در وصول این پروند ها ، عدم کارآمدی کافی برخی ابزارها را عامل بلاتکلیف ماندن بسیاری از پرونده‌های کلان عنوان کرد.
بنابر این گزارش سجادی با اشاره به اجرای طرح شفق، اجرای این طرح را اقدامی خوب و مثبت برشمرد و با تاکید بر محوربودن وصول نقد در این طرح، این شاخص را برای شعب به ویژه شعبه تحت مدیریت خود بسیارحائز اهمیت دانست.
وی در عین حال خاطر نشان کرد: شرایط اقتصادی امروز جامعه و وجود تورم از جمله موانع اصلی در وصول نقدی است که به واسطه آن نمی توان در برخی موارد به مدیونین فشار آورد.
رئیس شعبه مهدیه تهران در پایان اهمیت پرونده‌های مشکوک الوصول را برای شعب متذکر شد و وصول این پرونده‌ها را باعث آزادسازی ذخایر، بازگشت منابع ارزان قیمت به بانک، افزایش نقدینگی و به حرکت درآمدن چرخ تولید و اقتصاد دانست و بر همین اساس محور قرار دادن وصول نقد را در طرح‌های آتی شرکت خواستار شد.
در ادامه این گفتگو محمد رضا پورباقر صنعتی معاون شعبه مهدیه تهران نیز نکاتی را در حوزه وصول مطالبات معوق و نقش شرکت در این زمینه مطرح نمود.
وی با تاکید بر اهمیت تعامل کارشناسان رابط شرکت با شعبه،خواستار ارائه گزارش اقدامات انجام شده در زمینه پرونده‌های مطالباتی توسط این کارشناسان به شعبه شد و این کار را باعث هماهنگی بیشتر و تسریع در رسیدن به اهداف و نتایج مورد نظر دانست.
معاون شعبه مهدیه در ادامه آموزش نیروهای وصول و به روز شدن آن‌ها در زمینه فنون مذاکره و فن بیان را برای حصول نتیجه مطلوب ضرروی دانست و این مهم را در ایجاد تعامل بهتر با مشتری موثر برشمرد.


تاریخ درج خبر:شنبه ٢٥ آذر ١٣٩٦ زمان درج خبر:١٣:٠٢ شماره خبر:١٨٤٠ تعداد نمایش خبر:925

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: