اخبار > تعاملات نزدیک طرح و اندیشه با شعب نتیجه بخش است



رئیس بانک ملت شعبه مستقل هجرت:

تعاملات نزدیک طرح و اندیشه با شعب نتیجه بخش است

مژگان صادقی رئیس بانک ملت شعبه مستقل هجرت در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی طرح و اندیشه پیرامون اجرای طرح شفق، شعبه هجرت را یکی از شعب استراتژیک بانک ملت معرفی کرد که اکثر مشتریان آن جامعه پزشکان و کادر بیمارستان های مهم دولتی هستند به همین دلیل این شعبه به نوعی یونیک محسوب شده و حجم مطالبات خرد آن بسیار بالاست.
وی اولویت این شعبه در وصول مطالبات را پرونده‌های زیر یک میلیارد ریال با رویکرد وصول نقد دانست و افزود: نقش وصول مطالبات معوق در آزاد سازی ذخائر مالی و بازگشت پول به چرخه نقدینگی و ارائه تسهیلات جدید به مشتریان بسیار حائز اهمیت است.
به گزارش روابط عمومی صادقی در ادامه این گفتگو که سعید حاج‌محمدی دبیر ستاد مرکزی طرح شفق نیز حضور داشت تصریح کرد: اهمیت آزادسازی مطالبات به اندازه ای است که من به عنوان رئیس شعبه نیز به طور مستقیم در پیگیری و وصول پرونده های معوق ورود پیدا کردم و حتی در مورد برخی پرونده‌های مشکوک الوصول بالای 5 سال در رایزنی با مدیونین آمادگی شعبه را برای ارائه تسهیلات با نرخ سود جدید اعلام می کنم که البته تحقق این امر مشروط بر تسویه کامل مطالبات قبلی است.
رئیس شعبه هجرت با تقدیر ویژه از علیرضا شجاع مدیر امور شعب منطقه 4 و منصور حق طلب معاون اعتباری این منطقه به دلیل نگاه متفاوت آن ها به بحث وصول مطالبات و پیگیری پرونده‌های مطالباتی، یکی از موضوعات مهم مطرح شده در جلسات و کمیته های راهبردی منطقه را معضل مطالبات عنوان کرد.
صادقی در ادامه با اشاره به انواع مدیونین بانک، برخی از آن ها را در ردیف مشتریان خوب بانک دانست که به واسطه شرایط نامساعد اقتصادی و سوء مدیریت خود دچار این مشکل شده‌اند، بر همین اساس ضرورت دارد نوع برخورد با آن ها متفاوت از سایر مدیونین باشد.
رئیس شعبه هجرت اعطای برخی امتیازات را از جمله پیشنهادات خود برای این دسته از مشتریان عنوان کرد تا ضمن احیای آنها، از ظرفیت های اقتصادی آنان برای بانک استفاده شود.
وی همچنین با اشاره به اهمیت وصول نقد، این مهم را شرط اصلی بانک مرکزی در آزاد سازی ذخائر دانست و بر وصول پرونده‌ها با این رویکرد تاکید کرد.
صادقی طرح شفق را با توجه به اولویت و محوریت دادن به وصول نقد طرح بسیار خوب و با اهمیتی ارزیابی کرد.
رئیس بانک ملت شعبه هجرت وصول مطالبات سررسید گذشته را به دلیل زنده بودن نسبت به سایر مطالبات آسان تر عنوان نمود و عدم پیگیری و رسیدگی زود هنگام به این پرونده ها را موجب تغییر وضعیت آن ها به معوق و مشکوک الوصول دانست که در این صورت امر وصول را دشوار خواهد کرد.
وی با اشاره به برخی پرونده های مطالباتی که شرایط تقسیط برای آن ها اجرا می شود، بر رصد و پیگیری مداوم این پرونده ها تاکید نمود تا از ورود دوباره آن ها به سرفصل مطالباتی جلوگیری شود.
رئیس شعبه هجرت گفت: پیشگیری به موقع به جای استفاده از مسکن ها درمان اصلی معضل مطالبات است.

مژگان صادقی با تاکید بر تفکیک دو حوزه پرونده های خرد و کلان ، پیشنهاد کرد یک کارشناس ثابت و مسلط به امور حقوقی جهت پیگیری پرونده های کلان و خاص این شعبه در نظر گرفته شود تا با تعامل نزدیک با شعبه و پیگیری مستمر، بتوان در مورد این پرونده ها به نتیجه رسید.
وی با تاکید بر ضرورت تعاملات دو سویه بین شرکت طرح واندیشه و شعب بانک و تلاش در جهت تقویت ارتباطات فی مابین، این سیاست را در حصول نتایج مورد نظر موثر دانست و در همین زمینه خواستار همکاری بیشتر شرکت برای پیگیری پرونده‌های خاص و کلان شعبه هجرت شد.
گفتنی است در پایان این گفتگو خانم فتاحی معاون اعتباری شعبه نیز در این گفتگو حضور پیدا کرد و نکاتی را در خصوص وضعیت برخی پرونده های کلان شعبه مطرح کرد.
فتاحی تعاملات بیش از اندازه با مشتری را در امر وصول مطالبات باعث لوث شدن موضوع اصلی دانست و عملکرد طرح و اندیشه را در وصول پرونده های کلان ضعیف ارزیابی کرد.
وی با اشاره به توانایی های شعب در وصول مطالبات ، وجه تمایز شرکت و شعب را در امر وصول ، داشتن ابزار متفاوت در این زمینه دانست و خواستار استفاده از ابزارهای جدید ، پیگیری متمایز و خاص شرکت نسبت به پرونده های کلان شد.

 

تاریخ درج خبر:شنبه ١٨ آذر ١٣٩٦ زمان درج خبر:٠٩:٤٢ شماره خبر:١٨١٩ تعداد نمایش خبر:1466

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: