اخبار > وصول نقد،خون تازه در رگ های اعتبارات است



فرانک فرجی رئیس شعبه بلوار کشاورز؛

وصول نقد،خون تازه در رگ های اعتبارات است

فرانک فرجی رئیس شعبه بانک ملت بلوار کشاورز در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی شرکت طرح واندیشه در خصوص طرح شفق،با اشاره به سابقه طولانی حضور خود در بانک ملت، اهمیت موضوع مطالبات را در بانک به عنوان یک پاشنه آشیل مهم در این حوزه، انکار ناپذیر دانست و این ضعف را یکی از چالش های اساسی در رسیدن سازمان به اهداف اصلی و سودآوری عنوان کرد.

بنابراین گزارش وی در این گفتگو که سه شنبه مورخ 7 آذر ماه انجام شد و سعید حاج محمدی دبیر ستاد مرکزی طرح شفق نیز حضور داشت ضرورت اجرای بهداشت اعتباری و اعتبار سنجی در هنگام ارائه تسهیلات را مورد تاکید قرار داد و هر نوع تخطی و اهمال در این عرصه را باعث ایجاد مشکلات بزرگ تر از جمله ایجاد مطالبات و اختلال در چرخه نقدینگی دانست.

فرجی تاسیس شرکت طرح واندیشه را با توجه به ضعفی که در حوزه وصول مطالبات به صورت تخصصی وجود داشت،اقدامی مثبت و حائز اهمیت ارزیابی کرد و افزود: این شرکت ایجاد شد تا بازوی قدرتمندی برای بانک باشد و حرکت رو به جلوی آن را تسهیل کند.
رئیس شعبه بلوار کشاورز درادامه این گفتگو،افزود: نقش آفرینی کارشناسان وصول شرکت طرح واندیشه در سال‌های ابتدایی شروع فعالیت بسیار مثبت بود اما این انگیزه و به دنبال آن عملکرد آنها در مقاطعی دچار افت  و خیز شد، ولی خوشبختانه وضعیت فعلی این شرکت در سایه افزایش تعاملات با بانک و اجرای برنامه‌های راهبردی و عملیاتی جدید،رضایتبخش است.
فرجی با تاکید بر اعتقاد و حمایت صد در صدی خود از فعالیت های شرکت، از جابجایی زیاد کارشناسان و تغییر و تحول‌های ایجاد شده در این زمینه، ابراز نارضایتی کرد و خواستار تثبیت و عدم تغییر کارشناسان شعب شد.
وی همچنین پیگیری حضوری کارشناسان را در مورد پرونده‌ها به جای پیگیری‌های تلفنی و غیر حضوری عامل اصلی در به نتیجه رسیدن پرونده‌ها دانست.
رئیس شعبه بانک ملت بلوار کشاورز از به روز نبودن و عدم تسلط برخی کارشناسان وصول به اطلاعیه‌ها و بخشنامه های مرتبط با مطالبات بانک ملت به عنوان ضعف یاد کرد و گفت: این موضوع عامل ایجاد تعارضات و تناقضات در تصمیمات شعب و شرکت با پرونده‌های مطالباتی می شود.
فرجی ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای دانش سازمانی کارشناسان شرکت، توصیه کرد: از کارشناسان وصول در بازه‌های مختلف، آزمونی گرفته شود تا بر اساس آن میزان دانش و اطلاعات تخصصی آن‌ها در حوزه وصول و موارد مرتبط مورد سنجش قرار گیرد.
رئیس شعبه بلوار کشاورز با اشاره به اهمیت منفی شدن شعب در مطالبات زیر یک میلیارد ریال،وضعیت شعبه تحت مسئولیت خود را علیرغم منفی بودن در زمینه این اقلام، ورود یک پرونده خاص را باعث آسیب رساندن به کارنامه موفق شعبه دانست و خواستار پیگیری و رفع این مشکل شد.
فرانک فرجی ضرورت نقش اقدامات حقوقی در برخی پرونده‌ها و تقویت تعامل مثبت و دو سویه بین شرکت و اداره حقوقی بانک جهت تسریع در روند اقدامات را مورد تاکید قرار داد تا از این راه بتوان به نتایج مورد نظر در کمترین زمان ممکن دست یافت.
وی همچنین با اشاره به اهمیت وصول نقد و نقش آن در چرخه نقدینگی، از وصول نقد به منزله خون تازه در رگ‌های اعتبارات نام برد که به زنده شدن سیستم شعب می‌انجامد و به همین منظور طرح شفق را با توجه به برنامه‌های عملیاتی آن و هم راستایی با اهداف اصلی بانک و توجه ویژه به وصول نقد، طرحی مثبت و مهم برشمرد.
فرجی ضمن تاکید بر ارائه گزارش عملکرد کارشناسان در مورد اقدامات انجام شده روی پرونده‌های شعبه، خواستار ایجاد یک لینک ارتباطی با شرکت طرح واندیشه شد تا به واسطه آن رؤسای شعب بتوانند مجموع اقدامات انجام شده در مورد یک پرونده را با جزئیات آن
رصد کرده و در جریان امور قرار گیرند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌هایی مانند شفق که کاملا منطبق بر انتظارات و اهداف بانک طراحی شده است و همچنین با تقویت تعاملات بین شرکت با شعب و بانک،شاهد تحقق بیش از پیش اهداف تعیین شده باشیم.



 

تاریخ درج خبر:پنج شنبه ٩ آذر ١٣٩٦ زمان درج خبر:١٣:١٨ شماره خبر:١٨٠٦ تعداد نمایش خبر:1271

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: