اخبار > غده سرطانی مطالبات؛ احتمال مرگ نظام مالی را بدنبال خواهد داشت



غده سرطانی مطالبات؛ احتمال مرگ نظام مالی را بدنبال خواهد داشت

روابط عمومی شرکت طرح واندیشه، دوشنبه بیست و نهم آبان ماه در راستای استفاده از نظرات و دیدگاه‌های مدیران ارشد بانک ملت در خصوص طرح شفق، گفتگویی را با محمد علی خادمی مدیر امور ناحیه یک بانک ملت انجام داده است که مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید:
محمد علی خادمی با اشاره به اهمیت وصول مطالبات در شرایط حاضر به عنوان یکی از رکن‌های اساسی درسیستم بانکی، مطالبات معوق را به مثابه یک غده سرطانی دانست که در سیستم و نظام بانکی ایجاد شده و چنانچه درمان نشود احتمال مرگ یک نظام مالی را در پی خواهد داشت، بر این اساس پرداختن به وصول مطالبات امری حیاتی و اجتناب ناپذیر است.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت برون سپاری مسئولیت وصول مطالبات معوق به شرکت‌هایی در کنار بانک، اقدام بانک مرکزی را در ارائه مجوز برای تاسیس اینگونه شرکت‌ها کاری ارزنده و جسورانه دانست که این حرکت بزرگ، توجه بیشتر و نگاه عمیق تر به حوزه وصول مطالبات را در پی داشته است در همین راستا بانک ملت به عنوان اولین بانکی بود که در این حوزه وارد شد و پس از این تجربه موفق، برخی دیگر از بانک‌ها و موسسات مالی نیز مبادرت به تاسیس شرکت‌های وصول مطالبات کردند.
خادمی در ادامه سخنان خود شرکت طرح و اندیشه را بازوی توانمندی برای بانک ملت معرفی کرد و حضور این شرکت در کنار بخش صف بانک را موجب سرعت بخشیدن به وصول مطالبات بانک و برگشت تسهیلات در سرفصل های مطالباتی دانست.
مدیر امور ناحیه یک بانک ملت عملکرد شرکت طرح واندیشه را از ابتدای تاسیس تاکنون مجموعاً مثبت و خوب ارزیابی کرد.
وی با اشاره به دلایل اصلی ایجاد شرکت طرح واندیشه از بدو تاسیس، ضمن تقدیر از زحمات مدیریت قبلی آن که باعث حیات بخشیدن به شرکت و ایجاد یک برند ارزنده در حوزه وصول مطالبات شد، تغییرات ایجاد شده در شرکت و ورود تیم مدیریتی جدید را با توجه به حضور همکاران بانکی و شناخت و تسلط بیشتر آن ها نسبت به مسائل مطالباتی مثبت ارزیابی و حضور مدیریت جدید را باعث عمیق تر شدن و جهت دادن نگاه مطالباتی و در نتیجه تعامل بیشتر با واحد صف در بانک دانست.
طرح شفق،روند تحقق اهداف بانک ملت را تسریع می کند
مدیر امور ناحیه یک بانک ملت در بخشی از سخنان خود به اجرای طرح شفق در مقطع سوم سال پرداخت و افزود: غالباً پشت این گونه طرح های انگیزشی تفکری هوشمندانه وجود دارد و اجرای آن ها موجب افزایش پویایی و تحرک در مجموعه می شود و در نهایت به تحقق اهداف تعیین شده و نتایج مطلوب منجر خواهدشد.
محمد علی خادمی بر همین اساس طرح شفق را نیز در راستای اهداف بانک ملت و تکالیف محوله بانک مرکزی برای بانک ها دانست که در آن سیاست های شرکت و بانک بیشتر از گذشته با هم منطبق شده اند و از آن جا که طرح در همسویی با سیاست ها و اهداف عالیه بانک طراحی شده بدون شک به سرعت بخشیدن در تحقق اهداف بانک و موفقیت های بزرگ منتهی می شود.
خادمی با تاکید بر ارزیابی مستمر نتایج طرح در مراحل اجرای آن ،مهم ترین بعد این طرح را پذیرش توسط همکاران طرح و اندیشه دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح شاخص های خوب و مناسبی را ملاک عملکرد قرار داده است باید در وهله نخست در خود بدنه مجموعه پذیرفته شود و بتواند در تفکر افراد نهادینه و اجرایی شود تا از این راه به موفقیت برسد.
وی همچنین با ابراز خرسندی از ورود پنجاه درصد افراد به طرح در ماه اول اجرای آن و تحقق اهدافی که برای آنان درنظر گرفته شده، ابراز امیدواری کرد این روند در ماه‌های دوم و سوم بهتر شود.
مدیرامور ناحیه یک بانک ملت در قسمت دیگری از گفتگو به ضعف اطلاع رسانی در خصوص طرح شفق پرداخت و عدم ایجاد لینک های اطلاع رسانی به بانک و نپرداختن به موضوع طرح شفق در شعب را از جمله این نواقص برشمرد و بر همین اساس تولید نشریات داخلی و مصاحبه و گفتگو با رؤسای شعب و شنیدن حرف‌ها و انتظارات آن‌ها و انعکاس این مطالب را در نشریات از راهکارهای مهم در ایجاد تعامل بیشتر و نزدیکی بین بانک و شرکت عنوان کرد.
وی تک بعدی بودن شرکت را عامل اصلی ایجاد شکاف بین بانک و طرح و اندیشه معرفی و خاطر نشان کرد: ما هیچ وقت شرکت را از بدنه بانک جدا نمی دانیم زیرا اهداف و منافع هر دو یکی است،اما این تفکر متاسفانه بعد از گذشت ده سال از آغاز به کار شرکت همچنان در کارکنان شرکت طرح و اندیشه وجود دارد و از طرفی در برخی سطوح مدیریتی بانک هم اختلاف نظر وجود دارد و لذا نرسیدن به یک نقطه مطلوب و اشتراک نظر ، باعث ضعف و آسیب جدی در تعاملات شرکت با بانک شده است.
خادمی با توجه به عدم تحقق تعاملات مورد نظر بین شرکت و بانک ، خواستار قرار گرفتن این مهم به عنوان یکی از برنامه ها و اهداف شرکت در سال 97 شد به نحوی که با افزایش این تعامل،همکاران شعب و مجموعه همکاران طرح و اندیشه خود را متعلق به بانک و از یک بدنه واحد بدانند و این تعامل دو سویه و رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه،بانک و شرکت را به سمت تحقق اهداف و انتفاع بیشتر سوق دهد.
مدیر امور ناحیه یک بانک ملت تفکر غالب مجموعه طرح و اندیشه را تفکر کارمندی عنوان کرد و استفاده کارشناسان از روش های قدیمی را در حوزه وصول یک ضعف مهم دانست که متاسفانه تلاشی جهت اصلاح آن صورت نگرفته است و از ابزارهای جدید برای برخورد با مدیونین بانکی استفاده نمی شود.
خادمی در ادامه با ابراز نارضایتی از بزرگ شدن شرکت تنها در یک بعد و مغفول ماندن سایر ابعاد، تاکید کرد:من انتظار داشتم با رشد شرکت در تمامی حوزه‌ها حتی تمام کارهای حقوقی بانک نیز توسط شرکت انجام شود و فعالیت ها ی این شرکت منحصر به یک حوزه خاص نباشد.
وی در پایان با اشاره به نقش مهم روابط عمومی به عنوان قلب هر سازمان که هم در حوزه درون سازمانی و هم در برون سازمانی وظیفه اطلاع رسانی را بر عهده دارد، ابراز امیدواری کرد با بها دادن به روابط عمومی در این مجموعه ، رسالت اصلی این واحد در ایجاد بسترهای تعامل بین بانک و شرکت و توجیه شعب در مورد کارمزدها و تبیین طرح های عملیاتی به درستی انجام گیرد و در آینده شاهد یکپارچگی کامل شرکت و بانک و تحقق اهداف مشترک باشیم.

تاریخ درج خبر:دوشنبه ٢١ اسفند ١٣٩٦ زمان درج خبر:٠٨:١٨ شماره خبر:١٧٩١ تعداد نمایش خبر:2556

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: